Sunday 16 December 2012

my life in the end of 2012

hai maya. kite jumpa lagi maya. nampaknya semakin ciput pembaca aku. well, aku lg suka mcm tu. hehehe. seperti yg maya semua sedia maklum (ke mmg tak maklum lg?), aku dah dekat 3 bulan bekerja kt Telekom Malaysia (TM). Nama mcm gah kan? padahal keje biasa2 saje. i was placed in camelot project as an IT executive. For the first two weeks, aku bekerja di bawah EAI department. best mmg best la department tu, sbb aku ditemani kwn2 yg best. tak lama lepas tu, org HR call aku, suruh aku masuk camelot team. ye, aku tau camelot project tu susah, kene keje lebih, tp tu lah kehendak bos camelot tu, die mmg request aku masuk sana jugak. masuk2 je sana, haaaaa rasakan! lately mmg slalu blk lmbt, keje byk plus kerja dgn vendor. sedih jgk sbb aku contract je, keje teruk2. nasib baik kawan2 sana best. tp, makin lama, makin ramai yg tinggalkan team testing kt camelot tu. nak tak nak aku kena redha. cukup la tu pasal kerja, skrg cerita pasal kecantikan plak. ewah, sape yg tanak cantik kan? hihie. skrg aku dah start nak jaga muka. aku dah start mkn vitamin, collagen. harap2 kulit jadi ok balik. mcm zaman dulu2. mcm2 produk kt pasaran yg ada, tp aku pilih yg mana aku mampu je. aku tanak la benda tu terlalu mahal, habis duit je. takut tak berhasil. eh, korang penah dgr produk nama tabita x? produk tu mmg mahal. kwn aku ada pakai, tp mcm putih melepak sgt je kulitnye. aku plak naik takut. die takpe, die suka bergaya, so sesuai la putih2. kalau aku, mmg tak lah kan. slalu aku nak kuar, pakai simple2 je.aku tanak jadi pmpn yg terlalu obses dgn kecantikan. iye, cantik itu perlu, tp tak perlu nak berlebih2 sampai org boleh gelakkan kt blkg. sian2.

kawen? haaaaaa, jgn la tanya pasal kawin lg. letih kot nak jawab. aku bukan lah nak tentukan jodoh sendiri. jodoh tu di tgn Tuhan. tp aku tak rasa aku akan kawin dlm masa terdekat ni. mr. h pon x habis blaja lg. aku plak baru je start keje. aku tak ready mental n fizikal lg nak kawin ni. tp honestly, bila tgk budak2 ofis aku dok cite pasal kawin, jauh kt sudut hati, mmg la aku rasa nak kawin jgk. ada jodoh, ada lah tu. aku tanak terlalu berharap. aku serah sume pada Tuhan.

happy birthday ayuni!! (10/12/12)
birthday cakes and yuni noneng
gambar ni lawak sebab sume org pon tiup lilin semangat. hahaha
end.

No comments:

Post a Comment